albani tak mahir bahasa arab yang berani mengedit merubah derajat hadis nabi

5/ 5 (99)

Siapakah SYEIKH Albani ?

NAMA: Muhammad Nasiruddin Bin Nuh Al-Albani.
TEMPAT LAHIR: Asyqodar Albania.
TAHUN LAHIR: 1912M.
LATAR BELAKANG: Dikatakan dia diusir dari Kota Albania lantas merantau ke bumi Syam di Dimasyk. Setibanya di Dimasyq, Albani berkerja membaiki jam sambil meninggalkan pengajian agama. terkadang saja mencoba memberi fatwa dan hukum pada Hadis Nabi, kemudian berlakulah berbagai kerancuan pada menghukumi Hadith Nabi sehingga pada suatu hari Albani mengsahihkan satu Hadith Nabi keesokkannya pula hadith yang sama dihukum sebagai palsu pula. Kerana itulah kita dapati Wahhabi sendiri menyatakan bahwa ayah kepada Al-Bani ini murka dan marah pada anaknya itu kerana mengatakan sesuatu dalam agama tentang apa yang dijahili.
Sepertimana yang dinyatakan oleh orang-orang Wahhabi sendiri bahawa AlBani ini dipenjara sebanyak dua kali di Dimasq Syria dikakarekan memberi hukum yang menyimpang dari Islam sebenar.
Tetapi Albani tetap bertegas dengan akidahnya yang menjisimkan Allah lantas diusir dari Negara Syiria. Kemudian Albani bertekad untuk menyebarkan agama barunya Al-Wahhabiya ke tanah Jordan.Setibanya di Jordan dia terkenal juga dengan gelaran Mutamahdith dikalangann umat Islam yang membawa erti “Seorang Yang Jahil Ilmu Hadith Tapi Nak Bagi Hukum Pada Hadith”.
banyak ulama Islam yang menolak fahaman baru Albani ini. Begitu juga Wahhabi pun mengkafirkan Albani. Agak pelik Wahhabi ini kafirkan sesame sendiri.
meninggal: 1 Oktober 1999M di Jordan. Dikatakan Kuburnya Dipenuhi Dengan Ular.
PENYELEWENGAN DALAM AQIDAH:– Berakidah Zat Allah Meliputi Alam Seperti Kulit Telur Meliputi Isi Telur.
– Mengkafirkan Umat Islam.
– Menghukum Kafir Terhadap Kesemua Umat Islam Di Palestin.
– Menyokong Yahudi Merampas Tanah Palestian.
– Memfitnah sesat Sahabat Nabi.
– Banyak lagi…
PENYELEWENGAN DALAM FiQiH:– Mengharamkan Ambil Wuduk (Lebih Dari Gengaman Tangan)
– Mewajibkan Umat Islam Di Palestian Keluar Dari Palestian.
– Memperlekehkan Isteri Nabi Muhammad.
– Menyamakan Mazhab Hanafi Dengan Kristian Bible.
– Mensahihkan Hadith Yang Dirinya sendiri Telah Menghukum Palsu Sebelumnya.
– Banyak lagi…
http://www.alalbany.net
Albanii lemah dalam penguasaan bahasa Arab,Manusia pemutar belit (Mutanaqid) bernama Nasiruddin Al-Albany Al-Wahhaby merupakan insan yg diagongkan oleh semua Wahhabi seolah-olah semua kata-kata Al-Albany adalah sabda Nabi bahkan lebih daripada itu.
Ketahuilah bahawa Al-Albany Al-Wahhaby ini sering mendhoifkan satu hadith Nabi kemudian esoknya pula dihukum hadith tersebut yang sama sebagai sohih pula begitu juga sebaliknya.
InsyaAllah tulisan buku mengenai pembongkaran tersebut akan diterbitkan dalam dua versi Bahasa Melayu dan Bahasa Urdu.
Diterbitkan dalam versi Bahasa Melayu khas untuk penuntut ilmu di tanah air kita agar tidak terpengaruh dengan dongengan Al-Albany Al-Wahhabi Al-Mujassim (dia kata Allah meliputi alam ini seperti isi telur meliputi kulitnya).
Manakala terbitan dalam versi Bahasa Urdu adalah pemberian khas dari penulis buat ‘pendatang tanpa izin syarak’ ( seperti Aiman Yusuf dan penuntut Jamiah Abu Bakar Karachi yang masih fanatik kepada ajaran Wahhabi ) selain itu versi Bahasa Urdu itu juga khas ditujukan buat manusia Wahhabi yg ‘ tak faham-faham bahasa ’ mungkin Bahasa Urdu mereka boleh faham sikit. Kalau tak faham juga insyaAllah versi Bahasa Tamil, Maldive, Karikutu dan lain2 akan diusahakan sampai Wahhabi boleh kasi itu faham!. Al-Albani Lemah Bahasa Arab Bila dirujuk beberapa buah kitab karangan Al-Albany ini didapati terlalu banyak kesilapan dalam bahasa arab apabila ayat itu datang dari dirinya sendiri. diantaranya:
1- Dalam kitabnya berjudul Silsilah As-Sohihah pada jilid 1 m/s 47 Al-Albany menyatakan:(لكنهما غير متهمان) Yang sebenarnya dan sepatutnya mengikut kaedah bahasa Arab adalah:(لكنهما غير متهمين)Ini adalah kesalahan bahasa arab yg terbit dari Al-Albany sendiri dan bukan dari pencetak buku kerana ianya diakui sendiri oleh Al-Albany dalam kitabnya Irwa’ Gholilihi.Kalau tadi 1 antara 389 kesalahan bahasa Arab yang dilakukan oleh Al-Albany dalam kitabnya Silsilah Sohihah, ini pula dalam kitabnya Silsilah Dho’ifah pula jilid 2 m/s 333Al-Albany menyatakan:)ان حماد له أوهاما (Al-Albany telah menterbalikkan amal Inna kepada amal Kaana.Sebenarnya dan sepatutnya mengikut kaedah Bahasa Arab adalah:)ان حمادا له أوهام(Saya mengatakan:Banyak lagi kesalahan bahasa Arab yg sememangnya disengajakan oleh Al-Albany berdasarkan pengakuannya sendiri dan banyak juga Wahhabi yg tidak tahu bahasa arab tapi berbicara bahasa arab dan menulis arab.baca juga syeikh albani muhadis palsu akhir zaman
sumber http://www.abu-syafiq.blogspot.com

0 komentar